Rowerowe postulaty połączyły wszystkie dzielnice

Rowerowe postulaty połączyły wszystkie dzielnice

W sobotę, 11 maja odbyło się Dzielnicowe forum rowerowe. Została stworzona lista z ponad 100 najważniejszymi inwestycjami rowerowymi.
Rowerzyści chcą aby na wszystkich ulicach jednokierunkowych Starego Miasta i Kazimierza dopuszczony został ruch rowerów w dwie strony. Jest zapotrzebowanie na śluzy rowerowe, kontrapasy oraz przede wszystkim stojaki rowerowe, których w Krakowie nadal jest jak na lekarstwo. Natomiast, w niektórych dzielnicach w południowo wschodniej części miasta, infrastruktura rowerowa praktycznie nie istnieje.
Jeśli uda się wprowadzić w życie wszystkie pomysły to jakość przemieszczania się rowerem w Krakowie znacznie wzrośnie. Jest duże prawdopodobieństwo, że niektóre zmiany zachęcą wiele osób do korzystania z roweru na co dzień a nie tylko w celach rekreacyjnych. Kraków potrzebuje zmniejszenia ruchu samochodowego. Sprawna infrastruktura rowerowa może również zachęcić do rezygnacji z dojazdów samochodem na korzyść roweru, który nie emituje spalin.
W Krakowie mamy około 200 dni w roku, w których są przekraczane normy zanieczyszczenia powietrza. W takiej sytuacji rozwój transportu rowerowego jest niezwykle istotny.

Ponad osiem godzin burzliwej dyskusji – Dzielnicowe Forum Rowerowe, które w miniony weekend odbyło się w Krakowie, zgromadziło tłumy mieszkańców.

Efektem spotkania jest lista ponad stu propozycji rozwiązań, które znacząco ułatwiłyby poruszanie się po mieście cyklistom.

– Większość zgłaszanych postulatów jest prostych do realizacji i nie wymaga dużych nakładów finansowych ze strony miasta – ocenił Jakub Stępak ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.

W trakcie forum mieszkańcy pracowali w pięciu grupach, a każda była odpowiedzialna za jeden rejon miasta – Śródmieście, Krowodrzę, Nową Hutę, Podgórze Wschód i Podgórze Zachód.

W najbliższych dniach lista postulatów wypracowanych w ramach Dzielnicowego Forum Rowerowego będzie konsultowana w poszczególnych dzielnicach. Później zostanie przekazana władzom miasta.

– Wszystkie postulaty rowerowe są warte rozważenia, chociaż niektóre na pewno napotkają na problemy formalne, jak własność gruntu czy parametry techniczne – ocenił Krzysztof Gałat z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

więcej: dziennikpolski24.pl